نیک صالحی

Just another WordPress.com weblog

روزهای امتحان

دانش آموزان عزیز:

– هيچگاه در زندگي، بويژه روزهاي امتحان، پرخوري نكنيد؛ زيرا به بيماريهاي گوناگوني دچار مي شويد.

– روزانه، مواد قندي (مثل خرما و عسل) بخوريد.

– با توجه به فعاليت زياد فكري در روزهاي امتحان، مغز به غذاهاي فسفردار بيشتر نياز دارد. پس لازم است که موز و مواد كليسم دار‌ (مثل ماهي و كاهو) را در برنامه غذايي خود بگنجانید.

– از خوردن مواد غذايي سرخ شده خودداري كنيد. در اين روزها، بايد غذاهای مصرفی شما مقوي و پرانرژي و – در عين حال – سبك باشد.

– خوردن صبحانه را هرگز فراموش نكنيد؛ زیرا در افزايش يادگيري و تمركز ذهني شما بسيار مؤثر است.
– خوردن ميان وعده غذايي سبب افزايش ضريب هوشي  مي‌شود. خوردن نان و پنير و خيار و گردو و انواع خشكبار و خرما و ميوه‌ها را هرگز فراموش نكنيد.
 – در روزهاي امتحان، پسته و بادام بخوريد تا ميزان يادگيري شما افزايش يابد.
– در روزهاي امتحان، غذاهاي شور و چرب نخوريد؛ زيرا اين غذاها توان ذهني را كاهش مي‌دهد.
– در طول سال و بويژه روزهاي امتحان، از خوردن تنقلاتی (مانند چيپس و پفك) كه ارزش غذايي مفيد ندارد  خودداري كنيد.

Advertisements

No comments yet»

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس گوگل

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: