نیک صالحی

Just another WordPress.com weblog

سخن خوب بگو

كلمه ها در احساسها و انديشه ها تأثير مي گذارند و احساسها در افكار و كلمه ها مؤثرند. انديشه ها در كلمه ها و احساسها تأثير مي گذارند. پس به یاد داشته باشید که نحوه گفتار ما در برقراری ارتباط با همسرمان بسیار مهم است. چند واژه برایتان در نظر گرفته ایم که به نظر می رسد روزانه بسیار به کار می بریم: 
*بگوييم: از اينكه وقت خود را در اختيار من گذاشتيد متشكرم.
نگوييم: ببخشيد كه مزاحمتان شدم.
*بگوييم: در فرصت مناسب كنار شما خواهم بود.
نگوييم: گرفتارم.
*بگوييم: راست مي گي؟ راستي؟
نگوييم: دروغ نگو.
*بگوييم: خدا سلامت بده.
 نگوييم: خدا بد نده.
*بگوييم: هديه براي شماست.
نگوييم: قابل ندارد.
*بگوييم: باتجربه شده است.
نگوييم: شكست خورده است.
*بگوييم: قشنگ نيست.
نگوييم: زشت است.
*بگوييم: خوب است.
نگوييم: بد نيست.
*بگوييم: مناسب من نيست.
نگوييم: به درد من نمي خورد. 
*بگوييم: از این كار چه لذتي مي بري؟
نگوييم: چرا اذيت مي كني؟
*بگوييم: شاد و پر انرژي باشيد.
نگوييم: خسته نباشيد.
*بگوييم: دوست ندارم.
نگوييم: متنفرم.
*بگوييم: آسان نيست.
نگوييم: دشوار است.
*بگوييم: بفرماييد.
نگوييم: در خدمتم.
*بگوييم: انجام دادن این کار خيلي راحت نبود.
نگوييم: جانم به لبم رسيد تا این کار را تمام کردم.
*بگوييم: مسئله را خودم حل مي كنم.
نگوييم: مسئله ربطي به تو ندارد.

No comments yet»

پاسخی بگذارید

