نیک صالحی

Just another WordPress.com weblog

آنتی بیوتیک های غذایی

آنتی بیوتیک های غذایی در واقع مانع سنتز پروتئینهای باکتری می شوند، مانند تأثیری که داروهای آنتی بیوتیک دارند. نتیجه این تأثیرات در نهایت محدود ساختن تکثیر میکروبهاست. از مواد غذایی مهم و طبیعی حاوی تأثیرات ضد باکتریایی می توان سیر، جلبکهای دریایی، هندوانه، موز، چغندر، ریحان، قهوه، هویج، کلم، پیاز، میخک، پیازچه، سیب، عسل، نارگیل، زیتون، فلفل قرمز تند، کرفس، چای، ماست، شکر، را نام برد.
 سیر را شاید بتوان قویترین آنتی بیوتیک طبیعی به شمار برد که قادر به از بین بردن و یا محدود کردن فعالیت حداقل 72 نوع باکتری است که در بروز بیماریهایی مانند اسهال و بوتولیسم (مسمومیت بر اثر مصرف کنسرو فاسد) و سل و … نقش دارند.
 تحقیقات نشان می دهد که پیاز نیز خواص آنتی بیوتیکی و ضد عفونی کنندگی بالایی دارد. به همین علت، در درمان سربازان روس که در جنگ جهانی دوم زخمی می شدند بسیار مورد استفاده قرار می گرفت
.

Advertisements

No comments yet»

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: