نیک صالحی

Just another WordPress.com weblog

تأثیر نوع تغذیه در حافظه

بیخوابی، بدخوابی، نگرانی و اضطراب، سوء هضم، یبوست، پرخوری، تداخل در غذا (خوردن مواد مختلف به فاصله های کم)، مصرف زیاد ماست ترش و دوغ و پنیر، سیب ترش، یا مقدار زیادی گشنیز هر کدام به طریقی فعالیتهای فکری را دشوار یا حافظه و سرعت انتقال را موقتا» کند می کند.
 برعکس، خواب مناسب، استراحت، اطمینان خاطر، تغذیه مناسب و منظم، مزاج مرتب، مطالعه در زمان مناسب (نه بلافاصله بعد از خوردن غذا)، خوردن مقدار مناسبی خرما یا کشمش، خوردن عسل و گردو به همراه پنیر، مصرف آجیل به مقدار کم، تنفس عمیق در هوای سالم و ورزش صبحگاهی، استفاده از شیر (یا شیرکاکائو در صورت امکان)، استراحت نیم ساعته در نزدیکی ظهر، بیدار ماندن بعد از نماز صبح یا بعد از طلوع آفتاب، خودداری از خواب نزدیک غروب آفتاب، موجب نشاط و فعالیت مغز و افزایش حافظه و آمادگی برای کارهای فکری می شود.
خوردن صبحانه در ساعات ابتدایی بامداد (صبح نسبتا زود) به این مقصود کمک می کند . استفاده از مقدار کمی زنجبیل در غذاها (به جای ادویه دیگر یا همراه آنها) نیز مفید است

Advertisements

No comments yet»

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: