نیک صالحی

Just another WordPress.com weblog

تغذیه کودکان در مسافرت

مسافرت برنامه غذایی روزانه را به هم می زند و انسان مجبور است غذاهایی غیر از غذاهای معمول مصرف کند. به همین سبب، باید خیلی مراقب تغذیه کودک خود در هنگام سفر باشید. اگر قبل از سفر برنامه ریزی کرده باشید، می توانید این مسائل را حل کنید.
  
اگر تصمیم بگیرید که غذاهای مغذی و مفید مصرف کنید، براحتی می توانید خودتان را با تغییر برنامه غذایی در طول سفر مطابقت دهید. برای جلوگیری از مواد غذایی ناسالم، همیشه مقداری خوراکی و نوشیدنی همراه خود داشته باشید.
*  
ممکن است زمان مصرف وعده هایی غذایی به هم بریزد و زمانی که کودک گرسنه است غذا آماده نباشد و مجبور به ریزه خواری و مصرف تنقلات شود. اگر همیشه مقداری غذای آماده مثل ساندویچ کوکو و کتلت همراهتان باشد، از ریزه خواری کودک جلوگیری خواهید کرد.
*
تا جایی که امکان دارد، زمان خواب و خوردن کودک را طوری تنظیم کنید که کودک در آخر سفر گرسنه و خسته نباشد. اگر در هتل یا محل اقامت شما یخچال وجود داشته باشد، براحتی می توانید غذای دلخواه کودک خود را تهیه کنید.
*   
اگر نوزاد شیر مادرش را می خورد، مادر باید طبق برنامه ای منظم به کودک شیر بدهد. اگر نوزاد شیر خشک مصرف می کند، در مسافرتهای طولانی که زمان زیادی وقت می گیرد، برای جلوگیری از فساد احتمالی، باید پودر شیر خشک را همراه داشته باشید و هر کجا لازم بود آن را در آب جوشیده حل کنید و به کودک بدهید.
*
همیشه شیشه ای آب جوشیده با خود همراه داشته باشید.
*
اگر کودک غذای کمکی مثل سوپ و ماست و … می خورد، بهتر است غذای کودک را در شیشه یا ظروف تمیزی بریزید و در آن را ببندید که حمل آن راحت باشد.
*  
غذاهایی که کودک می تواند آنها را در دستش بگیرد و بخورد (بیسکویت، کیک، … ) در سفر نیز مناسب است. فقط مراقب باشید که غذا به گلوی کودک نپرد.
*  
پیشبند و دستمال مخصوص کودک را همراه داشته باشید.
*  
در مسافرت با هواپیما، نوزادان و کودکان کم سن، هنگام بلند شدن و نشستن هواپیما، در گوش خود احساس ناراحتی و درد می کنند. مکیدن شیشه شیر یا پستانک یا یک لیوان نوشیدنی این احساس درد را کاهش می دهد.
*  
همراه بردن کودک در مسافرتهای خارج از کشور مشکل است؛ زیرا علاوه بر ناآشنا بودن طعم غذا برای کودک، باید از سالم بودن غذا نیز مطمئن شوید.
اگر به کشوری رفتید که از سالم بودن غذاهای آن مطمئن نیستید، باید به این نکات توجه کنید:
1-
همیشه از شیشه های آب معدنی (آب سالم و بدون میکروب) استفاده کنید.
2-
نوشیدنی یخ مصرف نکنید.
3-
میوه و سبزیها را بخوبی بشویید و پوست بکنید.
4-
از مصرف غذای داغ خودداری کنید.
5-
هرگز بیرون از منزل غذا نخورید.
6-
دندانهای خود را با آب معدنی بشویید و مسواک کنید.
7-
مراقب کودک خود باشید تا چیزی در دهان خود نگذارد.

 

Advertisements

No comments yet»

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: