نیک صالحی

Just another WordPress.com weblog

غذا درمانی به جای استفاده از دارو

سرتان درد می کند؟ ماهی بخورید!
ماهی زیاد مصرف کنید. روغن ماهی به پیشگیری از سردرد کمک می کند. زنجبیل هم با کاهش تورم و درد عملکرد مشابهی دارد.
تب دارید؟ ماست میل کنید!

قبل از شروع فصل گرده افشانی، ماست زیاد مصرف کنید. همچنین، روزانه از عسل محلی منطقه خود میل کنید.
برای جلوگیری از سکته، چای بنوشید:

با مصرف مرتب چای، از رسوب چربی روی دیواره شریانها جلوگیری کنید. همچنین، در بعضی از افراد چای اثر خوبی برای کاهش اشتها دارد و مانع افزایش وزن می شود. چای سبز برای تقویت دستگاه ایمنی بسیار مفید است.
بیخوابی دارید؟ عسل بخورید!

از عسل به عنوان داروی مسکن و آرامبخش استفاده کنید. 
 آسم دارید؟ پیاز بخورید!

مصرف پیاز التهاب نایژکها را از بین می برد. در زمانهای قدیم، برای درمان آسم، پیاز را در کیسه کوچکی می ریختند و روی قفسه سینه می گذاشتند. این کار برای درمان بیماران تنفسی خوب بود و کمک می کرد تا بهتر تنفس کنند.
به ورم مفاصل رنج مبتلایید؟ باز هم ماهی میل کنید!

ماهی قزل آلا و تن و ساردین از ورم مفاصل جلوگیری می کند (ماهی سرشار از روغنهای «امگا 3» است که برای سامانه ایمنی بسیار مفید است).
دل به هم خوردگی دارید؟ موز و زنجبیل میل کنید!

موز به تقویت معده کمک می کند. زنجبیل حالت تهوع صبحگاهی و دل آشوبه را درمان می کند.
اگر عفونت مثانه دارید، آب قره قورت بنوشید!

آب قره قورت  (قره قاط) سرشار از اسید است که باکتریهای مضر را مهار و دفع می کند.
دچار مشکل استخوانید؟ آناناس میل کنید!

از شکستگی و مشکلات استخوان می توان با کمک منگنز موجود در آناناس پیشگیری کرد.
از سندرم پیش از قاعدگی رنج می برید؟

ذرت بوداده میل کنید!
خانمها می توانند با صرف ذرت بوداده به کاهش افسردگی و نگرانی و خستگی کمک کنند که از عوارض سندرم پیش از قاعدگی است.
دچار مشکلات حافظه شده اید؟ صدف خوراکی بخورید!

صدف با داشتن روی مورد نیاز به بهبود عملکرد مغز کمک می کند.
سرما خورده اید؟ سیر بخورید!
گرفتگی بینی را با خوردن سیر از بین ببرید. یادتان باشد که سیر سطح کلسترول را نیز کاهش می دهد.
سرفه می کنید؟ فلفل قرمز!!!

مشابه ماده ای که در شربت سرفه به کار می رود در فلفل قرمز وجود دارد. البته فلفل قرمز را با احتیاط مصرف کنید، شاید معده شما را تحریک کند.
سرطان سینه؟ گندم و سبوس و کلم مصرف کنید!

این مواد استروژن را در سطوح سالم و لازم نگه می دارد.
سرطان ریه؟ سبزیجات نارنجی و سبز تیره مصرف کنید.
بتا کاروتن پیش ساز ویتامین «آ» و پادزهر مفیدی است که در سبزیجات تیره و نارنجی رنگ یافت می شود.
زخم معده دارید؟ کلم بخورید!

کلم شامل ترکیباتی است که به درمان زخم معده و اثناعشر کمک می کند.
اسهال دارید؟ سیب میل کنید!

سیب را با پوست رنده کنید و بگذارید قهوه ای شود و آن را برای درمان این وضعیت میل کنید. موز نیز برای این بیماری خوب است.
شریانهای رسوب گرفته دارید؟ آووکادو بخورید!

چربی غیر اشباع موجود در آووکادو کلسترول را پایین می آورد.
فشار خونتان بالاست؟ کرفس و روغن زیتون میل کنید!

 روغن زیتون فشار خون را پایین می آورد. کرفس نیز شامل ماده ای است که فشار خون را پایین می آوربد.
ناهماهنگی قند خون دارید؟ بروکلی و بادام زمینی بخورید!
کروم موجود در کلم بروکلی و بادام زمینی انسولین و قند خون را تنظیم می کند.
کیوی: ریز و مقوی!

کیوی منبع بسیار خوب پتاسیم و منیزیم و ویتامین «ای» و فیبر است. ویتامین «ث» موجود در آن دو برابر پرتقال است.
سیب

 خوردن یک سیب در روز بیماری را دور نگه می دارد.
با اینکه سیب ویتامین «ث» کمی دارد، دارای آنتی اکسیدان است که فعالیت ویتامین «ث» را افزایش می دهد و به کاهش خطر سرطان روده بزرگ و حمله قلبی و سکته مغزی کمک می کند.
توت فرنگی: میوه حافظ !

توت فرنگی بالاترین قدرت آنتی اکسیدان را در میان میوه ها دارد که بدن را در برابر سرطان و رادیکالهای آزاد رسوب شده روی رگهای خونی محافظت می کند. در واقع، هر میوه ای از خانواده توت خوب و مفید است.
پرتقال: شیرین ترین دارو!

خوردن 2 تا 4 پرتقال در روز به پیشگیری از سرماخوردگی کمک می کند و کلسترول خون را پایین می آورد و سنگهای کلیه را از بین می برد و خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد.
هندوانه، بهترین تسکین دهنده عطش!

شامل 92% آب و حجم بسیار زیادی از گلوتاتیون است که سامانه ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین، منبع اصلی لیکوپن – اکسیدان ضد سرطان است. سایر مواد غذایی یافت شده در هندوانه شامل ویتامین «ث» و پتاسیم است.
هندوانه شامل مواد طبیعی است که به حفظ سلامت پوست کمک می کند و همچنین پوست را در برابر پرتوهای خطرناک محافظت می کند.
گوجه فرنگی:
پیش گیرنده بسیار خوبی برای آقایان است و بیماریهای پروستات را از آنها دور نگه می دارد./

Advertisements

No comments yet»

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: