نیک صالحی

Just another WordPress.com weblog

مواد غذایی مؤثر در کاهش تنش

یافته های جدید حاکی از آن است که با مصرف برخی از مواد غذایی می توان تنش و اضطراب را کاهش داد. به بعضی از مواد غذایی مؤثر در کاهش تنش و اضطراب و فشار روحی اشاره می کنیم.
بادام:

بادام در کاهش تنش و اضطراب بسیار مؤثر است. بادام حاوی ویتامین «ای» و «ب2» و روی و منیزیم است و به تولید سروتونین که تعدیل کننده اعصاب و از بین برنده تنش و اضطراب است کمک می کند. بر اساس مطالعات، روی تا حدی با بعضی تأثیرات منفی تنش و اضطراب مقابله می کند. ویتامین «ای» نیز جزء آنتی اکسیدان هایی است که رادیکالهای آزادی را از بین می برد که به بروز تنش و اضطراب و بیماریهای قلبی منجر می شود.
ماهی:

بیشتر ماهیها حاوی همه ویتامینهای گروه «ب» است، بویژه انواع ضد تنش و اضطراب آن (ب 6 و ب 12).  در واقع، ویتامین «ب 12» یکی از ویتامینهای بسیار مهمی است که در ترکیبات شیمیایی مغز عامل شادی بخش سروتونین را تولید می کند. کمبود این ویتامین ممکن است منجر به افسردگی شود.
کلم بروکلی:

کلم بروکلی نیز یکی دیگر از مواد غذایی سرشار از ویتامینهای گروه «ب» است . کلم بروکلی همچنین حاوی اسید فولیک است که یکی دیگر از اعضای خانواده ویتامین «ب» است. اسید فولیک به از بین بردن تنش و اضطراب و اضطراب و ترس و افسردگی کمک می کند.
غلات:

کربوهیدرات ها میزان سروتونین را در بدن بالا می برند و آرامش بخش اند؛ بخصوص غلات کامل چون بسیار کندتر هضم می شوند و اثر نشاط آوری آنها دوام بیشتر دارد.
شیر:

شیر علاوه بر ویتامینهای «ب 2» و «ب 12» حاوی آنتی اکسیدان هایی است که رادیکالهای آزاد ایجاد کننده تنش و اضطراب را از بین می برد.
گوشت گاو:

گوشت گاو حاوی آهن و روی و ویتامینهای گروه «ب» است که تنش و اضطراب را کاهش می دهد. البته گوشت گاو حاوی میزان زیادی چربی اشباع غیر سالم است که ممکن است به بروز بیماری های قلبی منجر شود. برای مقابله با این مشکل، می توانید از قسمتهای کم چرب آن استفاده کنید.
طالبی و پنیر:

طالبی یکی از منابع سرشار ویتامین «ث» است که بسیار به از بین بردن تنش و اضطراب و فشارهای روحی کمک می کند. در واقع، تنش و اضطراب برای ساعتهای متمادی میزان ویتامین «ث» را در غده فوق کلیوی کاهش می دهد. به همین سبب، بهتر است از مواد غذایی حاوی این ویتامین استفاده شود. پنیر نیز یکی از منابع خوب ویتامین «ب 2» و «ب 12» محسوب می شود و مصرف آن تنش و اضطراب را کاهش می دهد

Advertisements

No comments yet»

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: