نیک صالحی

Just another WordPress.com weblog

مواد غذایی مفید برای ترك سیگار

در حال حاضر، در میان انواع سرطان)بدون در نظر گرفتن سرطان پوست(، سرطان ریه بیشترین میزان كشتار را به خود اختصاص داده است. از آنجا كه افراد درگیر با این بیماری بیشتر سیگاری اند و گرایش جوانان به استعمال دخانیات روند رو به رشدی دارد، بر آن شدیم تا راهكارهایی برای ترك سیگار به شما توصیه كنیم؛ زیرا استعمال دخانیات نه تنها مضرات فردی در پی خواهد داشت، اشخاص مرتبط با افراد سیگاری نیز جزء جمعیت در معرض خطر به شمار می آیند.
اگر تصمیم گرفته اید که سیگار را ترك كنید، از برخی مواد غذایی استفاده كنید كه ممكن است وابستگی شدید شما را به دود سیگار كاهش دهد:
جو دوسر:

خوردن جو دوسر و فراورده های آن ممكن است برای ترك سیگار و رهایی از اعتیاد به نیكوتین به شما كمك كند. این ماده غذایی سرشار از فیبر و ویتامین «ب1» (كه برای آرامش اعصاب و روان ضروری است) ویتامینهای «ای» و «ث» و سایر املاح است
اسفناج:

اسفناج و برگ چغندر حاوی اسید فولیك و ویتامین «ث» و بتاكاروتن و قند است كه – به سبب قلیایی كردن محیط بدن – در ترك سیگار مؤثر است. اثر این مواد به این شكل است كه میزان ماده اعتیادآور نیكوتین را در بدن تا مدتی در سطح بالایی نگه می دارند و در نتیجه نیاز شخص به مصرف نیكوتین را كاهش می دهند. بنابر این، افزایش مصرف مواد غذایی كه محیط بدن را قلیایی می كنند در ترك سیگار مفید است:
كشمش، انجیر خشک، بادام

این مواد غذایی براحتی قلیایی بودن بدن را افزایش می دهند. بنابر این، تمایل به سیگار را كم می کند و در نتیجه ترك سیگار را راحت تر خواهند كرد. بنابر این، مقداری آجیل در جیب خود بگذارید و هر بار كه به قصد سیگار کشیدن دست در جیب می كنید، كشمش و انجیر خشک و بادام به جای سیگار در آورید.
آدامسهای نیكوتین دار:

اگر از آدامسهای حاوی نیكوتین (مخصوص ترك سیگار) استفاده می كنید، مواد اسیدی (موادی كه محیط بدن را اسیدی می كند( مصرف نكنید؛ زیرا خاصیت خنثی كننده خواهند داشت. مواد اسیدی شامل: انواع نوشابه (كوكا كولا، قهوه، آبمیوه، ماءالشعیر)، گوشت قرمز، ماهی، تخم مرغ، بادام زمینی، حبوبات، … است.
كارشناسان توصیه می كنند که حداقل 15 دقیقه قبل از مصرف این آدامسها، از خوردن مواد اسیدی خودداری کنید.
جوش شیرین:

جوش شیرین در واقع ماده ای قلیایی است كه میل به سیگار را از بین می برد؛ اما از آنجایی كه جوش شیرین ماده ای است كه از بین برنده ویتامینها – بخصوص ویتامین «ب1» – در بدن است، مصرف آن را توصیه نمی کنیم.
سیر:

 سیر اولین گیاه دارویی در بین گیاهان است كه دارای ماده ضد باكتری و مواد فرار گوگرد و سیلیس و ید است. سیر ضد عفونی كننده است و از عفونتهای تنفسی و مشكلات احتمالی بشدت جلوگیری می كند.
مصرف سیر به افرادی توصیه نمی شود كه مشكلات گوارشی دارند یا آسپرین مصرف می كنند یا با ناراحتیهای پوستی درگیرند؛ این افراد می توانند به جای آن می توانند از پودر سیر استفاده كنند.
شاه تره:

عرق شاه تره مدر است و ضد كمبود ویتامین «ث» است (مشكلی كه افراد سیگاری به طور قطع با آن روبرویند) اشتهاآور است و به تصفیه خون كمك می كند.
ادامه دارد … .

4- مکمل ملاتونین نیز مؤثر است. ملاتونین هورمونی است که از غده صنوبری در بدن ترشح می شود و باعث ایجاد خواب می شود.
5- مکمل هیدروکسی تریپتوفان نیز سرعت ایجاد خواب و مرحله خواب عمیق را افزایش می دهد.
توصیه می کنیم که قبل از مصرف هر کدام از مکملهای یاد شده و حتی مکملهای ویتامینی، حتماً با پزشک خود مشورت کنید؛ ولی باید بگوییم که بهترین روش برای داشتن خوابی راحت در شب روش طبیعی – یعنی مصرف غذاهای توصیه شده – است

Advertisements

۱ دیدگاه»

  نوید wrote @

بسیار مطلب خوب جهت افزودن به معلومات بود.

تشکر بسیار زیاد


پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: