نیک صالحی

Just another WordPress.com weblog

پرواز اندیشه

پرواز اندیشه: چگونه مي‌توانيم مثبت‌انديشي و مهار كردن اضطراب را ياد ‌بگيريم؟
بیننده عزیز باید اول همه عقايد ويرانگر را كه به طور مرتب با خود تكرار مي‌كنيد, بشناسيد. سپس، تلاش كنيد عقايد درستي را جايگزين آنها كنيد.
قدم بعدی آن است که اين جمله‎ها را در ذهن خود مستقر کنید:
ـ من بر احساساتم نظارت زيادي دارم و تمرين مي‌كنم در اين باره به خودم راست بگويم.
ـ من بر روي پاهاي خودم می ايستم و به توانايي‌هايم براي رويارويي با مشكلات زندگي اطمينان می كنم.
ـ من تلاش مي‌كنم كارهايم را انجام دهم, حتي اگر نتوانم بهترين باشم؛ اما خودم را با همه محدوديتهايم مي‌پذيرم.
ـ من از آنچه تاكنون برايم اتفاق افتاده است، درس مي‌گيرم و تلاش مي‌كنم تجربه هايم را به گونه‌اي به كار گيرم كه بهتر مرا با زندگي‌ام در آينده، هماهنگ كند.
ـ من سعي مي‌كنم از تجربه هاي قبلي خود درس بگيرم, اما در صورتي كه ضروري نباشد، با آنها خود را مهار نمي‌كنم و دايم رفتارم را زير ذره‌بين قرار نمي‌دهم.
ـ اگر ديگران در برابر خواسته‎هاي من دايم كوتاه مي‌آيند، ممكن است برخي از فشارها, آنها را به نشان دادن چنين عكس‌العملهايي وادار كند.
ـ تنها راه حل مشكلات سخت، رويارويي با آنها و تلاش عملي براي حل كردن آنهاست.
ـ سعي مي‌كنم شرايط محيطي را به گونه‌اي تغيير دهم يا مهار كنم كه رضايت بيشتري داشته باشم. به اين ترتيب، وقتي موقعيتم را به خوبي بشناسم و آن را بپذيرم، مي‌توانم از بروز مسائلي كه به نظرم وحشتناك اند، جلوگيري كنم.
این اولین گام است؛ حتما موفق خواهید شد

No comments yet»

بیان دیدگاه